ذوالجناح

آخرین نظرات
  • ۱ بهمن ۹۶، ۲۰:۱۱ - سیّد محمّد جعاوله
    عالی
  • ۳۰ دی ۹۶، ۱۴:۲۶ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت

۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

برای دلبری چه کاری ها که نمیکنی

گاهی جان میگیری گاهی جان میدهی

گاهی فقر میدهی  و گاهی ثروت

گاهی هم برای اینکه ثابت کنی هیچ عشق به عشق خودت نمیرسی ما رو دچار هوای عاشقی میکنی

 

محمد رسول نصیری

 

از امام باقر (ع) که رسول خدا (ص) فرمود:

خدا عز و جل فرماید: به راستى برخى از بنده‏هاى مؤمنم بنده‏هائى باشند که درست نشود برایشان امر دینشان جز با توانگرى و وسعت در زندگى و تندرستى، من آنها را بیازمایم به توانگرى و وسعت در زندگى و صحت بدن و امر دینشان درست شود و برخى از بنده‏هاى مؤمنم بنده‏هائى باشند که درست نشود امر دینشان جز با ندارى و مستمندى و بیمارى در تنشان، من آنها را بیازمایم و گرفتار کنم به ندارى و مستمندى و بیمارى و امر دینشان درست شود، من داناترم بدان چه امر دین بنده‏هاى مؤمنم با آن درست مى‏شود

به امید رحمت آمده ایم نه عبادت

 و به راستى برخى از بنده‏هاى من در پرستش من کوشش کند و رنج برد از خواب و بستر بالذت خود برخیزد و در شبها براى من نماز شب‏ بخواند و خود را در عبادت من به رنج اندازد و من یک شب دو شب چرت را بر او به کار زنم براى خیرخواهى و ابقاى بر او و بخوابد تا بامداد و برخیزد از خواب و خود را دشمن دارد و زبون شناسد و اگر او را براى هر آنچه از عبادت من خواهد رها کنم از آن خودبین گردد و خودبینى او را به فتنه کشد و از این راه بدو حالى دست دهد که هلاک شود براى عجب او به کردارهایش و از خود راضى بودنش تا آنجا که گمان برد بر عابدان برترى گرفته و از تقصیر در عبادت خود وارهیده در این صورت از من دور شود و گمان دارد که به من نزدیک مى‏شود، نباید آنها که عمل مى‏کنند به اعمال خود تکیه کنند، همان اعمالى که براى درک ثواب‏ از من مى‏کنند، زیرا اگر آنها خود را رنج دهند و عمرشان را در عبادت من به سر برند بازهم در پرستش من تقصیر کارند و به کنه عبادت من نرسند در آنچه جویند از کرامت و نعمت من در بهشت و درجات بلند در جوار من ولى باید به رحمت من اعتماد کنند و به فضل و بخشش من شاد باشند و به حسن ظن و خوشبینى به من اطمینان کنند، زیرا در این صورت رحمت من آنان را جبران کند و بخشش من به آنها برسد با رضوانم و آمرزش من به آنها جامه عفو در پوشد، زیرا منم خداى بخشاینده و مهربان و بدان نامیده شدم.

أصول الکافی / ترجمه کمره‏اى، ج‏4، ص: 195

 

محمد رسول نصیری

 

رفیق بیکلک پدر، بهترین رفیق دنیا بابام، عاشق واقعی پدر، چهره‌ای پر از غم برای مادر، مصیبت دیده‌ی واقعی مادر، بنازم به چشمان مادر و قران دست برادر تنها.

پدر جان زیارت قبول. سفر خوش گذشت؟ دیدی گفتم برید هتل آتوسا مشهد؟ ان شاءالله دیگه هر سال بریم هتل آتوسا. رسیدن بخیر بابا.سفر به سلامت. تولدت مبارک.

 

 

 

 

ولی بابا وقتی عکست رو دیدم مردم

ای کاش در غمت خودت هم بودی و آرومم می کردی. عجله کجا را داشتی؟ مگر نگفته بودی تو فقط حسین را به من بده. بابا بلند شو از خاک. حسین امده. مگر نمیخواستی حسین را به مسجد ببری؟رویای شب هایم این بود که با خوشحالی حسین را تحویل تو بدهم. به تو تبریک بگویم.

پدر جان تنها در غمت بودم ای کاش صبر میکردی تا حسین بزرگ شود و با او گریه میکردم شاید تحملش برایم کمتر سخت بود.

بابا امسال کی به حسین عیدی میده؟

انگار رسم زمانه این است پسر داغ پدر ببیند. خوشا به حال پسرانی که داغ پدر ندیده‌اند.

به امید روزی که با حسین به دیدنت آییم.

جمعه 26 آبان 1396  چهار هفته بعد از درگذشت پدر

 

 

 

 

 
الهی خونه‌ای از برکتش خالی نشه
 
محمد رسول نصیری

این روشی که امروز مینویسم به نظرم یکی از ساده ترین روشها و موثر ترین روش هاست. در این روش به راحتی خود را خوب جلوه داده و دیگران را در سطح پایینی قرار می‌دهید. یکی دیگر از خوبی های این روش این است که دیگر کسی از شما نمی‌پرسد که شما چه کردیده‌اید و چرا شما کاری نمی‌کنید. فقط کافی است بگویید گذشتگان آنقدر بد عمل کرده‌اند که با 8 سال هم درست نمی‌شود. اینگونه مردم فکر می‌کنند همیشه شما باید باشید تا مشکلات را درست کنید و درنتیجه شما به راحتی جایگاه بسیار خوبی برای همیشه  خواهید داشت.

محمد رسول نصیری

عبد الرحمن بن عبد الله مسعودى گوید: امیر مؤمنان علیه السلام فرمود: هر کس توبه کند خداوند تعالى توبه وى بپذیرد، و اعضاء پیکرش مأمور شوند که گناهانش را بپوشانند، و سرزمینهائى که در آن معصیت کرده مأمور گرداند که آن را کتمان کنند، و فرشتگان مراقبش آنچه از او نوشته‏اند فراموش نمایند.

 

چه قدر فرصت برای توبه است

سلمه پارچه فروش از مردى نقل کرده که امام باقر علیه السلام از رسول خدا صلى الله علیه و اله و سلم روایت کرد که آن حضرت فرموده: هر کس یک سال پیش از مرگ توبه کند خداوند او را بیامرزد، بعد فرمود یک سال زیاد است، هر کس یکماه قبل از مرگ توبه نماید خدا بر او ببخشد و از وى بپذیرد، باز فرمود یکماه نیز بسیار است، هر کس یک روز پیش از مردن توبه کند خداوند از او درگذرد، باز فرمود یک روز هم بسیار است، هر کس (دمى قبل از مرگ) آنگاه که جان بدینجایش- اشاره فرمود بگلوگاه- رسیده باشد توبه نماید خداوند او را خواهد آمرزید.

 

کافی است توبه کنیم

سکونى گوید: حضرت صادق علیه السلام از پدرانش علیهم السلام روایت کرد که رسول خدا صلى الله علیه و اله و سلم فرمود: خداوند را افزونیهائیست از روزیها بهر که بخواهد ارزانى دارد، و گوئى دست رحمت خویش هر بامداد بسوى آنکه در شب گناهى از او سر زده پیش آورده که آیا توبه میکند تا از وى بپذیرد، و نیز هر شامگاه براى آنکه در روز خطائى کرده است گوئى دست گشوده که آیا توبه میکند تا از وى بپذیرد.

ثواب الأعمال و عقاب الأعمال / ترجمه غفارى، ص: 398

 

محمد رسول نصیری

 

زیباترین حسی که تاحالا ممکنه هرکسی تجربه کرده باشه، احساس عاشقیه. به نظر من بهترین حس، حس عاشقیه. اما عشق یعنی عاشق یکی شدن که گاهی پیش ما هست گاهس نیست؟ گاهی ما را دوست دارد و گاهی در حال ناز کردن؟ گاهی آشتی و گاهی قهر؟ من دوست دارم عاشق کسی باشم که همیشه کنارم باشه.  چون حداقل انتظاری که از معشوق دارم اینه که همیشه کنارم باشه و همیشه به حرفام توجه کنه. من دوست دارم عاشق کسی باشم که همیشه منو دوست داشته باشه.

 

عشق واقعی حسی هست که میخوای کل وجودت متصل به وجود معشوقت بشه. اما میشه این‌کارو کرد؟ ای کاش می‌شد

نهایت وصلت جسمی نکاح است    که از غایت حب لقاح است

وصال روح با روح است در ذات      وصالی فوق الفاظ و عبارات

 

از زیبایی های عشق هرچه ‌قدر هم که بگویم تمامی ندارد بنابراین این دفتر به امید خدا ادامه دارد...

محمد رسول نصیری

و من اراد ان لا یشتکى مثانته فلا یحبس البول و لو على ظهر دابته.

کسى که میخواهد از ناراحتى مثانه شکایت نکند بول خود را نگه ندارد و لو اینکه سوار اسب باشد.

بسیارى از مردم در تخلیه ادرار تنبل و مسامحه‏کارند و بعذرهاى غیر موجهى بول خود را حبس میکنند. مشهور است که به لقمان گفتند پسرت را خوب تربیت نکردى زیرا در بین راهى که با او مى‏سپردیم از مرکب پیاده شد و ادرار کرد لقمان فرمود اگر شما میدانستید آنچه را که او میداند از مرکب هم پیاده نمیشدید و همان جا بار خود را سبک میکردید.

بیشتر از سوزش‏هاى مجرائى، تسلسل بول- تقطیع بول- اختلاط با خون و زیادى آن و اختلالات مثانه، ورم پرستات و غیره بر اثر حبس بول است.

ادرار خاصیت اسیدى دارد و چنانچه دفع نشود ایجاد زخم و ناسوریها و بیماریهاى بسیار میکند خصوص اگر وارد مجراى دفع شده باشد و از این جهت بعد از تخلیه ادرار هم بترتیبى باید بقایاى آن را که در مجرى مانده است بیرون فرستاد و براى اینکه ذراتى از ادرار در مجرى باقى نماند نباید ایستاده بول کرد زیرا در حال ایستادن کیسه ادرار (مثانه) بر مجارى دفع مسلط نیست و قطراتى که مثانه آنها را جواب کرده همچنان باقى میماند و عوارض فوق را بوجود مى‏آورد اما در حال نشستن بقدر ضرورت بمثانه فشار وارد مى‏شود و تقریبا چیزى از بقایاى بول در آن نمیماند.

طب الرضا علیه السلام / ترجمه امیر صادقى، ص: 258

 

محمد رسول نصیری

ثم اغتسل و اشرب من ساعتک شیئا من المومیائى بشراب العسل الى ...

پس آنگاه غسل کن و همان ساعت قدرى مومیائى با شربت عسل یا عسل کف گرفته بیاشام خوردن این شربت کسرى ترا از ناحیه جماع جبران میکند.

در اینکه خروج و دفع منى در بدن چه گونه تأثیرى دارد هنوز تحقیقات کاملى انجام نگرفته است و تا امروز مسأله بصورت معمائى باقى مانده است و معلوم نشده مایعى که بنام منى از بدن خارج مى‏شود از مایعات ضرورى و مواد لازم بدن است که دفع و خروج آن یکنوع کسرى در بدن ایجاد میکند یا مواد زائدى است که خارج نشدن آن ایجاد اختلالاتى مینماید، آنچه مسلم و محسوس است ضعفى است که بدنبال آن مشاهده میگردد.

بو على سینا معتقد است که وجود این مایع از ضرورات بدن و شرط سلامت و حیات اوست چنان که از او نقل شده که میگفت منى تو عمر تست عمر خویش را نگهدار.

بعضى معتقدند که ضعف نتیجه فعالیت فوق العاده اعصاب و فرسودگى آنها است نه مربوط بخود منى ولى بعید نیست که هر دو دخالت در حفظ بدن و ایجاد ضعف داشته باشند.

شاید بعضى از عبارت متن همچه استفاده کنند که امام علیه السلام ضعف را ناشى از خروج منى میداند و بودن این مایع را براى حفظ قوت و سلامت بدن لازم میشمرد ولى آنچه از آن فهمیده مى‏شود ضرورى بودن این مایع است در بدن و لو اینکه صرفا بخاطر سرمایه نسل باشد و هیچ گونه دخالتى در تقویت بدن نداشته باشد.

طب الرضا علیه السلام / ترجمه امیر صادقى، ص: 301

محمد رسول نصیری

و الجماع من غیر اهراق الماء على اثره یوجب الحصاة.

بول نکردن بعد از عمل مجامعت مولد سنگ مى‏شود.

مایعى که هنگام آمیزش از مرد خارج مى‏شود شامل دو قسمت است، قسمت عمده آن عنصر تولیدى است که اسپرماتوزئید نام دارد قسمت دیگر مایع لزجى است که حامل اسپرماتوزئید میباشد، این مایع از ترشحات غدد تناسلى ایجاد میگردد.

هنگامى که اسپرماتوزئیدها بوسیله عمل میکانیکى اعصاب بخارج حرکت میکنند غدد بکار افتاده و قسمتى از همان مایع را قبلا بیرون میفرستند و باین وسیله مجارى دفع منى را از عفونات ادرار پاک کرده راه خروج اسپرماتوزئیدها را تأمین میکنند زیرا ادرار معمولا خاصیت اسیدى دارد و اسید براى اسپرماتوزئیدها دشمنى آشکار است.

بعد از تعطیل عمل میکانیکى اعصاب غالبا کمى از منى در قسمت آخر مجارى میماند هنگامى که مجارى ادرار تحریک مى‏شود اسپرماتوزئیدها بسوى کیسه منى بر میگردند و چون راهى نمییابند بجدار مجارى مى‏چسبند و پس از مدتى میمیرند و بواسطه ترشح قلیائى متحجر شده بصورت سنگ در مى‏آیند چنانچه بعد از تعطیل عمل مکانیکى دستگاه تناسلى شخص ادرار کند و فرصتى بارتجاع اسپرماتوزئیدها ندهد ادرار مجارى را اسیدى کرده و بقایاى آنها را بیرون میفرستد در نتیجه شخص از این جهت مبتلاى بسنگ نمیشود فایده ادرار بعد از مجامعت مشروط بانزال منى نیست زیرا همین قدر که دستگاه دفع مجهز شد اسپرماتوزئیدها از محل خود خارج میشوند.

طب الرضا علیه السلام / ترجمه امیر صادقى، ص: 246

 

محمد رسول نصیری

 

و من اراد ان لا یجد الحصاة و حصر البول فلا یحبس المنى عند نزول الشهوة و لا یطل المکث على النساء.

کسى که میخواهد بسنگ مثانه و حبس البول مبتلا نشود موقع انزال شهوت جلوى منى را نگیرد و کار مجامعت را طولانى نکند.

طب امروز پیدا شدن سنگ کلیه و مثانه را بر اثر کمبود ویتامین آ میداند این ادعا را بدلیل آزمایشى که روى حیوانات کرده‏اند ثابت میکنند چنانچه میگویند حیواناتى را از خوردن ویتامین آ منع کردند تمام مبتلاى بسنگ شدند. ویتامین آ در خربزه و توت فرنگى و گیلاس و هلو و زردآلو و هویج بمقدار کافى وجود دارد- چربى‏هاى حیوانى: کره و روغن خصوص روغن ماهى و کبد آن منبع ویتامین آ است. سبزى‏ها: جعفرى- اسفناج- کاهو- کاسنى- والک- نخود سبز سرشار از این ویتامین هستند. زرده تخم مرغ ویتامین آ بسیار دارد.

با اینکه این مواد خوراکهاى عمومى مردم است عده زیادى بسنگ کلیه و مثانه گرفتارند علت آنست که بر اثر بى‏نظمى در زندگى جهاز بدن مختل شده و سهم خود را نمیتواند از غذاها بگیرد- منى وقتى از کیسه خارج شد مایع حامل آن مجرى را قلیائى میکند و خوددارى از خروج منى جدار مجرى را آسیب میرساند و جراحتى که از آن بهم میرسد تولید عفونت و میکرب نموده و ماده قلیائى میکربها را رشد میدهد وجود این ناراحتیها دستگاه دفع ادرار را مختل و مجراى آن را متورم و تنگ میسازد در نتیجه انسان بحصر البول مبتلا مى‏شود.

طب الرضا علیه السلام / ترجمه امیر صادقى، ص: 261

 

محمد رسول نصیری